Daya Tarik Wanita

by marinamerona

Marina, 4 April 2010

Arrijaalu qawwaamuuna ‘alan-nisaa`

Laki-laki adalah pemimpin bagi kaum wanita

Dan setiap pemimpin akan diminta pertanggung jawabannya atas apa yg dipimpinnya.

.

***

.

berjalan-jalan di ranah maya

menemukan ‘nasihat’ seperti ini

bersumber dari Ummu Rafid

silahkan disimak

^__^

.

***

.

.

4 golongan lelaki yang ditarik wanita ke neraka;

PERTAMA:
Ayah-nya

Apabila seorang yg bergelar ayah tidak memperdulikan anak2 perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar shalat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak2 perempuannya tidak menutup aurat…seorang Ayah tidak cukup kalau hanya memberi kemewahan dunia saja maka dia akan di tarik oleh anaknya ke neraka.

KEDUA:
Suami-nya

Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak tanduk istrinya.
Bergaul bebas di tempat kerja, berhias diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiamkan diri…walaupun dia seorang alim(shalat tidak di tunda, puasa tidak di tinggal)maka dia akan di tarik oleh isterinya ke neraka.

KETIGA:
para Abang-nya

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga maruah wanita jatuh pada abang-abangnya…jikalau mereka hanya mementingkan berkeluarga saja dan adik perempuannya di biarkan melenceng dari ajaran ISLAM…tunggulah tarikan adiknya di akhirat ke neraka.

KEEMPAT:
Anak lelaki-nya

Apabila seorang anak tidak menasehati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan di mintai pertanggung jawaban di akhirat kelak…nantilah tarikan ibunya

Betapa hebatnya tarikan wanita bukan saja di dunia bahkan di akhirat tarikannya begitu hebat…maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang semoga dapat memainkan peranan yang sebenarnya, karena akan ALLAH minta tanggung jawab atas kalian semua.

Wahai wanita, kasihanilah ayah anda, suami anda, abang-abang anda serta anak-anak lelaki anda…
kasihanilah diri kamu sendiri dengan menjalankan perintah ALLAH Subhanahu Wa Ta’ala

Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman:
“Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat.” (An-Nuur : 31)

Katakanlah kepada wanita yang beriman:
“Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, ……..” (An-Nuur: 31)

Hai Nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin:
“Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya ke seluruh tubuh mereka.” Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, karena itu mereka tidak di ganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (Al Ahzab : 59)

.

.

wahai marina..

wahai wanita..

masihkah dirimu tega pada mereka?

bahkan.. pada dirimu sendiri?

Advertisements